• header2009 yellowstone

Dag 08 / Canyon Village - Cooke City

Tower Falls
Vandaag rijden we van Canyon Village naar Cooke City. Een rit van 80 kilometer door Yellowstone Park. De eerste stop is halverwege Canyon Village en Roosevelt Lodge. We zien een opstopping van auto's en parkeren op een parkeerplaats. Er is een grizzly beer gezien in de verte. We blijven ook een tijd turen, maar de beer komt niet meer tevoorschijn. Dan rijden we naar Tower Falls. Daar is het erg druk. We lopen naar beneden tot het bordje 'Hanging Valley'. Daar hebben we goed uitzicht op de waterval, Het water valt kaarsrecht naar beneden. Bij Roosevelt Lodge slaan we rechtsaf richting Lamar Valley. Prachtige vergezichten hier weer, net als in Hayden Valley. En we blijven spotten. Dan loopt er ineens een coyote over de weg. We gaan langzaam rijden. De auto achter ons ziet de coyote niet en haalt ons ongeduldig in. Gelukkig rijdt hij de coyote niet aan. Het dier steekt rustig over en verdwijnt in de vallei.

Trout Lake
Daarna stoppen we voor de wandeling naar Trout Lake. Een steile klim met veel bloemen langs het pad. De klim wordt beloond met een prachtig uitzicht op Trout Lake. We maken een wandeling om Trout Lake heen. Wat een prachtige natuur hier. Veel bloemen. Bij de outlet van het meer zwemmen enorm veel forellen in het heldere water. Een hele mooie wandeling met uitzicht op de bergen.

Beartooth Pass
We vervolgen onze weg naar Cooke City. We hebben kort wat oponthoud door wegwerkzaamheden. Cooke City ligt net buiten het park en we lunchen buiten bij een cafeetje. Het is een heel klein plaatsje met een tankstation, wat motels en restaurantjes en een kruidenierswinkel. Deze historische Cooke City Store is absoluut een bezoekje waard. We lossen onze bagage in het Super 8 motel en rijden dan verder naar de Beartooth Pass. Ze zijn aan de weg bezig en na 8 pm zal de pas worden afgesloten. Het is 3 pm, dus we hebben gelukkig nog genoeg tijd om naar de top (Rock Creek Vista Point) en weer terug te rijden. Het is een prachtige weg en we stoppen verschillende keren om wat rond te lopen. Er staat flink wat wind. We zien twee keer een marmot. Op de terugweg zien we een groep mountain goats. Er zitten ook jonkies bij. Wat een grappige beesten om te zien. We staan op een afstand en kunnen deze mooie witte dieren goed bekijken.

Dan rijden we weer naar Cooke City. 's Avonds eten we lekker in een van de restaurantjes van Cooke City. De mensen zijn erg vriendelijk.

Overnachting: Super 8 Motel, Cooke City (2 kamers met elk 2 queen bedden)

Klik hier voor de videorapportage van deze reis!