• header2011 wave1

Dag 08 / Castle Valley

Professor Creek Trail
We ontbijten om 7.30 am. We konden voor drie verschillende tijden inschrijven in dit B&B. Buiten op het deck krijgen we broodjes (biscuits) met ragout (gravy), een kunstig gekookt half rond ei en een schaaltje vers fruit. Als dat nog niet genoeg is kun je ook cereals en joghurt pakken. Het smaakt allemaal uitstekend. Om 8.30 am rijden we richting de Colorado River en slaan rechts af op de 128. Na tien mijl slaan we rechtsaf een dirtroad in (Professor Creek Trail). We rijden door tot we niet verder kunnen. Onderweg komen we een tipi kamp tegen. Er zijn geen mensen. Mooi gezicht.

Vanuit de parkeerplek lopen we het eerste wandelpad op dat we zien. We lopen hier een rondje van 3 km. We komen er na een tijdje achter dat dit niet de trail is die we wilde doen (Mary Jane Canyon). Met behulp van onze wandel GPS wijken we van het pad af om weer terug te keren naar het beginpunt. Maar wat een prachtige eenzame plek is deze vallei. (als we 's avonds het movie museum in de Red Cliff Lodge bezoeken lezen we dat in deze vallei veel beroemde films zijn opgenomen). Chris ontdekt allerlei sporen van dieren, is helemaal enthousiast.

Hike Mary Jane Canyon
Na de vallei lopen we de trail langs en door het water. Er is geen duidelijk pad. Je volgt het water dat deze zomer flink aanwezig is. Het komt tot de enkels en stroomt hard. We zakken soms flink weg in de rode modder. Het deert ons niet. We spoelen de modder af in het water en de schoenen drogen later wel weer achter in de auto. We komen vrijwel geen mensen tegen. Alleen echte sportieve types met backpacks en helmen, die ons met reuze passen voorbij struinen. Het is een spannende wandeling, zoekend waar je je voeten moet neerzetten zonder al te diep in het water of de modder weg te zakken. Gelukkig is het bewolkt, want er is niet veel beschutting. Het is hier echt prachtig. Het rood is echt diep rood en het groen is een enorm contrast. Heerlijk zo weg van de drukte, helemaal alleen in de natuur. We lopen 3,5 km heen, picknicken met crackers, kaas, jam en appelen en lopen daarna weer terug. Rond 1.30 pm zijn we weer bij de auto.

Red Cliffs Lodge
Daarna rijden we voorbij onze B&B nog een stuk van de La Sal Mountain Loop tot we een mooi uitzicht hebben over Castle Valley. We keren weer om en gaan luieren, slapen en lezen in de twee hangmatten in de tuin van de Castle Valley Inn. We praten met gastvrouw Janet. Ze is hoogzwanger en komt uit Zuid-Afrika. Jason komt uit Wisconsin en was sportleraar in Vail (CO). Ze hebben elkaar ontmoet in Texas en daar besloten dat ze een B&B wilden beginnen. Toen de B&B in Castle Valley te koop was hebben ze niet lang getwijfeld en het gekocht. Zelf vindt ze dat Jason meer de PR man is en zij de vrouw van de keuken en het decoreren. Toch verdelen ze alle taken. Ook Jason moet af en toe de keuken in. Een leuk ambitieus stel.

Om 5.45 pm rijden we naar de Red Cliffs Lodge aan de Colorado River waar we gereserveerd hebben voor het avondeten. We knopen een gesprek aan met de ober. Zijn vader (mr. Walker) bezit de grootste collectie Escher kunstwerken in de USA, heeft een Escher Corporation in Santa Cruz en reist veel naar o.a. Den Haag. De ober hoopt dat hij ooit Escher's Circle Limit IV (Heaven and Hell) zal erven. Dat vindt hij een heel mooi werk. Wij vinden het bijzonder dat zijn amerikaanse vader destijds de waarde van de werken van de toen nog vrij onbekende nederlandse Escher goed heeft ingeschat. Hij is er rijk mee geworden.

Het eten in de Red Cliffs Lodge smaakt heerlijk en de ambiance is grandioos. Wat een mooi plekje aan de Colorado River. Na de maaltijd bezoeken we het movie museumpje in de Lodge. Erg leuk. We rijden nog even naar Fisher Valley voor het mooie avondlicht en rijden daarna terug naar Castle Valley.