• header2012 baxter

Dag 06 / Stonington - West Gouldsboro

Bar Harbor / Acadia National Park
Alweer vroeg wakker. Na een ontbijtje met Raisin Bran op het terrasje van het motel laden we de spullen weer in de auto. Nog wat ijs halen in de convenience store. Rond 7.30 am zijn we alweer onderweg naar Bar Harbor. We zijn er iets voor negen en wandelen een rondje in dit gezellig uitziende, toeristische plaatsje dat grenst aan het meest bekende deel van Acadia National Park. Na wat consumpties in een leuke coffeeshop nog even de boekenwinkel in. Dan rijden we naar Acadia National Park naar de Park Loop Road. We betalen $20,- entree bij het Ranger Station en vervolgen onze weg.

Great Head Trail
Al na een paar minuten zijn we bij Sand Beach waar we de auto parkeren. Via het strand, dat er zeer aanlokkelijk uitziet met dit mooie weer, lopen we naar de trailhead van de Great Head Trail. Eerst een stijl klimmetje en daarna een prachtig uitzicht op de kustlijn en rotspartijen. Het is een mooie wandeling van een paar kilometer met af en toe wat klimmen en klauteren. Rond 11.30 am zijn we weer bij de auto en vervolgen de Park Loop Road.

Jordan Stream Trail
De volgende stop is bij Jordan Pond House. Het is er druk, we moeten op straat parkeren. Hier lopen we de onbekende Jordan Stream Trail. We komen op deze trail niemand tegen. Na 1,5 km door het bos en langs de beek komen we bij een cobblestone bruggetje (1917). Mooie brug. Hier lunchen we met ceasar salad, die we gisteren met de pizza hadden gekocht, maar nog over was. Smaakt nog goed. Daarna lopen we nog een stuk door het bos, dan door wetlands en vervolgens langs de westkant van Little Long Pond. Mooi hier. Aan de overkant zien we een boothuis. De trail komt uit op Route 3. Via carriage roads aan de oostkant van het meer lopen we een stuk sneller dan de heenweg weer terug. Om 3.30 pm zijn we weer bij Jordan Pond. Het is heel druk bij de ingang van het restaurant, maar op de eerste verdieping van het Jordan Pond House is een winkeltje waar je ook thee en koffie kunt krijgen en waar je rustig kunt zitten met leuk uitzicht op het terras.

Cadillac Mountain
Om 4 pm vertrekken we richting Cadillac Mountain. Hier kan je met de auto naar toe rijden. Bovenop de berg is het best druk. Het uitzicht is prachtig, maar wordt wat belemmerd door laaghangende wolken. Mooi is de roze kleur van de rotsen in contrast met het groen van de lage begroeiing.

Winter Harbor
Hierna verlaten we Acadia National Park en rijden voorbij West Goldsboro richting Winter Harbor voor onze overnachting in de Bluff House Inn. Er is verwarring omdat ze onze reservering niet kunnen vinden, maar er zijn nog duurdere kamers, dus we krijgen een gratis upgrade naar een kamer met uitzicht over zee. 's Avonds doen we boodschappen in Winter Harbor. We vragen het meisje van de kassa of het restaurant de Fishermans Inn aan de overkant wat is. Ze vindt het niets want het is duur en je krijgt er geen "big plate with fries or a hamburger". Dat laatste lijkt ons wel aantrekkelijk en we eten er bijzonder lekker en verrassend goed voor zo'n klein plaatsje.