• Header Flattops2

Dag 20 / Meeker - Trappers Lake

Wat een fijn logeeradres in Meeker. Lekkere grote kamer met zitje, hele vriendelijke mensen en erg schoon. Na het ontbijt (op de kamer, helaas serveren ze geen ontbijt), gaan we naast het motel nog even de supermarkt in voor wat fruit. Ook daar weer een leuk gesprekje met de dame achter de kassa. Ze heeft in haar jeugd in Duitsland gewoond.

Flat Tops Trail Scenic Byway

We rijden vandaag een deel van de Flat Tops Trail Scenic Byway. Aan de kant van Meeker is deze nog een flink stuk verhard. Langs de weg liggen mooie ranches. Koeien, paarden, maar vooral grasland met grote rollen hooi. De brede, snelstromende White River slingert door het dal. Een aangename, groene omgeving.

Als we dichter bij de afslag naar Trappers Lake komen wordt de weg onverhard. Prima te rijden met een gewone personenauto. De ranches verdwijnen en maken plaats voor bergachtige natuur: naaldbomen, meadows en af en toe wat aspen.

Trappers Lake Lodge

We slaan af naar Trappers Lake. Daar gaan we wandelen en vanavond slapen in de Trappers Lake Lodge. De lodge bestaat uit een general store, een restaurant en een aantal cabins. We gaan eerst binnen in de general store. Daar kunnen we inchecken voor de cabin van vanavond. We kunnen nu nog niet in de cabin. Maar later op de middag wel; ze zijn niet op slot. We gaan daarna het restaurant binnen voor een kop thee en wat toast.

Hike Flat Tops Mountains

Om half elf beginnen we aan de wandeling. We lopen naar Trappers Lake en klimmen aan de oostzijde omhoog naar Little Trappers Lake. In 2002 heeft er in dit gebied een enorme brand gewoed. Nu, meer dan 15 jaar later, is de schade nog steeds heel goed te zien. De berghellingen liggen vol met omgevallen boomstammen die glinsteren in de zon. Er staan ook nog een flink aantal dode bomen overeind. Het is een heel apart gezicht. Al die kale boomstammetjes zijn hier gewoon onderdeel geworden van de natuur. Er groeit en bloeit van alles omheen. Heel veel bloemen.

We lopen voorbij Little Trappers Lake (vissers) steeds verder omhoog langs de bergwand. We willen op de (vlakke) top van de berg komen. Een flinke klim van 2900 meter naar 3500 meter. De wind blaast door de dode boomstammen heen. Het geeft een fluitend geluid, alsof er heel in de verte mensen roepen.

Als we bijna boven zijn verdwijnen de dode bomen. We lopen tussen mooie naaldbomen en iets later door laag struikgewas. Er ligt hier en daar nog sneeuw en er is veel smeltwater op de trail. Op sommige plaatsen is het pad een beekje geworden.

De trail vlakt steeds meer af. Het is heel erg mooi hier. We lopen over de vlakke top van een hoge berg. Heel veel sneeuwvelden, alpine vegetatie, kleine meertjes. Alleen op de wereld. Niemand hier. We houden een lunch stop en lopen dan nog een flink stukje verder tot het hoogste punt. Hier hebben we uitzicht over de vallei aan de andere kant van deze berg. We zien in de verte het Stillwater Reservoir. We waren daar in 2014 om de Devil’s Causeway te lopen. Superleuk dat we zo ver kunnen kijken.

Het is inmiddels bijna half drie en we keren hier weer om. We hebben om half zeven een reservering staan voor de maaltijd in het restaurant van de Trappers Lake Lodge. Het dalen gaat een stuk sneller dan omhoog. We zijn rond half zes weer beneden en hebben dan 16,5 km gelopen. Een zware, maar hele leuke hike, door de bizarre (en boven op de berg prachtige) omgeving.

Trappers Lake Lodge

We gaan naar onze cabin. Als we binnen stappen (de cabins hebben geen slot) zien we dat deze al bewoond is. Er komt een jongeman op ons af, die zegt dat zij deze cabin toegewezen hebben gekregen. Wij moeten de cabin naast hun hebben. We begrijpen niet goed waar het mis is gegaan. In mijn bevestiging en bij het inchecken hadden we toch echt het andere nummer staan. We pakken onze spullen uit in de andere cabin. Chris loopt daarna even naar het kantoortje om er zeker van te zijn dat we de rekening betalen van de goede cabin. Ik ga douchen.

We drinken een biertje/wijntje op het terras van de lodge. Daarna eten. Iedereen krijgt dezelfde maaltijd. Steak (taai), baked potato, gebakken courgette en vooraf een salade. Een leuke sfeer in het restaurant. Het vakantievierend publiek is heel gemengd. Wandelaars, maar vooral vissers en gezinnen met kinderen. Leuk, zo in de middle of nowhere.

Na het eten een avondwandelingetje en vroeg slapen. Er is hier geen TV en geen wifi. Na zonsondergang is het snel pikdonker en stil bij alle cabins.