• header2013 iceline

Dag 04 / Red Lodge - Yellowstone

Super 8 Columbus
Heerlijk geslapen en iets later wakker. We gaan rond half 7 naar beneden voor het ontbijt. Daar is het een drukte van belang. Er is een grote groep. Het zijn in Chicago wonende Polen die een rondreis met een bus maken. Om 7 uur komt de bus ze weer ophalen. 'Very tiring' volgens de twee mannen die we spreken. Ze vliegen overal langs, mogen af en toe uit de bus bij viewpoints. Vandaag gaan ze één dag naar Yellowstone, morgen naar South Dakota en dan weer terug naar Chicago. Dat wij 'our own timeschedule' hebben lijkt ze heerlijk.

Nogmaals scenic drive en Red Lodge
Om half acht rijden we van Columbus weer terug naar Red Lodge waar we gisteren niet konden slapen omdat onze motelkamer onder was gelopen met water na de enorme regen- en hagelbuien. Het is absoluut geen straf om deze weg nog eens te rijden. Vooral de laatste 20 mijl voor Red Lodge zijn heel erg mooi. Om half negen zijn we weer in Red Lodge. We drinken nog wat in dit leuke plaatsje en laten wat sandwiches inpakken om mee te nemen voor de lunch. Een uurtje later gaan we op weg naar de Beartooth Pass.

Hike Beartooth Mountains (Rock Creek Road)
Ongeveer 18 km na Red Lodge is er een afslag naar een camping. Daar verandert de weg in een dirt road (Rock Creek Road) die eindigt bij de trailhead naar Glacier Lake. Deze hike willen we graag doen. Helaas. De dirt road is verschrikkelijk slecht. Grote kuilen, veel keien en heel veel water. De weg is ruim 7 mijl lang, maar na een paar kilometer durven we niet verder. Bang om te blijven steken of schade op te lopen. Het is wel een prachtige omgeving en heerlijk weer, dus parkeren we de auto en gaan verder lopen.

Het is een heerlijke licht stijgende wandeling. Mooi uitzicht op de besneeuwde bergtoppen en heel veel wildflowers en snelstromende beken. Er staat een flink briesje, dus niet al te warm. Een marmot komt nieuwsgierig uit zijn hol als we langs lopen en poseert keurig voor de foto! Als we in de buurt van de trailhead naar Glacier Lake komen begint het te betrekken. In de bergen horen we het onweren en bij ons begint het flink te regenen. We lopen snel door naar de trailhead waar een WC is, waar we onder een afdak kunnen schuilen. We praten een hele tijd met een vrouw uit Billings. Ze zijn met een dikke pickup truck naar de trailhead gekomen en willen met een groep Naar Glacier Lake om daar wild te camperen. Ze twijfelen of ze met dit weer moeten gaan.

Na een half uur klaart het weer wat op. Wij gaan eerst wat picknicken en de vrouw gaat met haar groep toch naar Glacier Lake. Wij besluiten terug te keren. Het is nog een flinke wandeling terug naar de auto en we willen ook ruim de tijd hebben voor de Beartooth Pass. Het was uitindelijk toch een prachtige wandeling van 12,5 kilometer. Mooi gebied hoor de Beartooth Mountains.

Beartooth Pass
De Beartooth Pass is schitterend. Het weer is slechter geworden, maar de uitzichten zijn er niet minder om. In de verte schijnt soms de zon op de besneeuwde toppen. In combinatie met de dreigende luchten en de regen geeft het juist een heel mooi plaatje. We genieten enorm en stoppen bij veel viewpoints. Wat is dit toch een spectaculair mooie weg!

Silver Gate: Log Cabin Cafe
Rond half zes komen we aan in Silver Gate. Het Log Cabin Cafe heeft twee cabins die ze verhuren. Eentje hebben we gereserveerd. Voor 99 dollar inclusief tax hebben we een hele sfeervolle log cabin met twee double bedden en een gratis ontbijt. Een derde gebouwtje op het terrein (vlakbij de cabins) is het douchegebouw met WC, douche en wastafel. We delen dit met de gasten in de andere cabin. Mooi schoon en vooral erg sfeervol.

We eten heerlijk in het Log Cabin Cafe. Slechts een paar meter lopen. Daarna nog wat lezen, douchen, verslag van de dag schrijven en vroeg slapen.

(Gereden: 184 km / Overnachting: Log Cabin Café, Silver Gate)