Dag 02 / San Francisco

‘s Morgens een goed ontbijt (lekkere bagels met creamcheese) in hotel Astoria aan een grote tafel waar iedereen aanschuift. Daarna lopen we via Union Square naar het beginpunt van de Barbary Coast Trail bij de Old U.S. Mint. Omdat we gisteren de hele dag in het vliegtuig hebben gezeten willen we vandaag wel de benen strekken.

De Barbary Coast Trail is een leuke wandeling van 3,8 mijl langs historische plaatsen in San Francisco.  We volgen de bronzen wegwijzers (medallions) van deze trail en lopen via Powell street en Union Square naar het kleurrijke China Town. We bezoeken de drukversierde Tin How tempel op de vierde verdieping van een huis en de beroemde Fortune Cookie Factory. Daarna via o.a. Portsmouth Square (met demonstraties tegen martelingen in China), Financial district en Washington Square naar Coit Tower.

Onderweg eten we wat sandwiches en bezoeken we de City Lights Bookstore. Vanuit Coit Tower hebben we een mooi uitzicht over de stad. Daarna lopen we naar beneden via de Filbert Steps (schattige huisjes en tuinen) naar Pier 39 (we raken Joost kwijt, maar vinden hem na een tijdje weer…), Fishermans Wharf en tenslotte Ghirardelli. Daar drinken we een wijntje en zijn we allemaal moe (jetlag…). Met de Streetcar gaan we weer terug naar het hotel. We eten in Chinatown heel erg lekker in een Vietnamees restaurantje.

dag02 11

dag02 2

dag02 3