• 20230322 IMG 2918 edited

Dag 01 / Brussel - San Diego

Gisteravond zijn we na het avondeten al naar Brussel gereden. We hebben overnacht in het Ibis Budget Brussels Airport hotel. Dit eenvoudige hotel is toch geen aanrader hoor. Wel qua prijs en ligging, maar tot diep in de nacht was er erg veel herrie op de gang en buiten.

Vanmorgen ontbijten we tussen de bemanning van een Duitstalige luchtvaartmaatschappij. Ik dacht altijd dat die in wat luxere hotels sliepen. Een hele grote groep. Wel veertig man.

Dan rijden we naar Air Parking Security in Zaventem waar we de auto goedkoop kunnen parkeren. Zo goedkoop dat er niemand is als we aankomen. O jee, dat begint goed. We drukken op alle bellen die we zien. Na vijf minuten verschijnt er iemand. Hij kan ons niet vinden in zijn computer. Ik laat de uitgeprinte bevestiging van de reservering zien en dan is het snel geregeld. Met een shuttle worden we bij de luchthaven afgezet. Ondertussen ontvang ik via Whatsapp automatische updates van onze vlucht. Nee hé. “Vertraging” verschijnt op mijn mobiel. Het valt mee. Een kwartiertje maar.

Uiteindelijk vertrekken we tien minuten later dan gepland. Ruim een week geleden had ik nog eens ingelogd bij Delta en zag ik dat er nog plaatsen waren in de exit row. Zowel op de heen- als de terugvlucht op het traject tussen Brussel en New York. Bingo! En zonder bijbetaling. De vlucht naar JFK is met die extra beenruimte erg prettig.

Op JFK gaat alles supervlot. Binnen een half uur zijn we door customs and borderprotection, hebben we de bagage opgehaald en weer afgegeven en zijn we weer langs de airport security. We hebben drie uur overstaptijd, dus ineens heel veel tijd over om wat te eten en drinken.

De tweede vlucht verloopt ook voorspoedig. Nog eens zes uur vliegen. De laatste twee uur lijken eindeloos te duren.

In San Diego is het chaos bij de bagagebanden. De koffer verschijnt uiteindelijk op een andere band dan op de borden vermeld. Ook de koelbox die ieder jaar trouw meegaat is even zoek. Hij staat ook niet bij de odd-size baggage belt. We lopen systematisch de enorme hal door en zien hem gelukkig staan in een afgelegen hoekje. Er was nog een tweede plek voor odd-size luggage.

Bij National halen we onze huurauto op die we via autoeurope.nl hebben geboekt. We worden erg vriendelijk geholpen en rijden weg in een splinternieuwe zwarte Toyota RAV4 met nog maar 74 mijl op de teller. Het is al na tienen als we bij het hotel aankomen. In Nederland staan de mensen alweer op. Slapen!