• header2014 crestedbutte

Dag 24 / Raymond - Amsterdam

Triathlon Ironman
En vandaag echt de laatste dag van de vakantie. We pakken alle spullen weer in, klappen de stoelen van de auto weer omhoog en rijden via Lyons en Boulder richting Colorado Mills, waar we nog wat willen winkelen. Tussen Lyons en Boulder rijden de wielrenners die meedoen aan de triathlon Ironman ons tegemoet. Enorm veel atleten! Het was gisteren vanwege dit evenement ook erg druk in Boulder.

Wasstraat
In de buurt van Colorado Mills halen we de auto door de wasstraat. Hij was echt enorm vies. Ook nog even de stofzuiger er door. Het is waarschijnlijk niet nodig voor het verhuurbedrijf, maar we doen het eigenlijk altijd.

Buffalo Bill Museum
Omdat we nog wat te vroeg zijn voor het winkelen in Colorado Mills (de winkels gaan op zondag pas om 11 uur open) rijden we eerst naar Lookout Mountain. Mooi uitzicht daar en het graf van Buffalo Bill. We bezoeken ook het kleine museum. Buffalo Bill maakte furore met zijn Wild West shows aan het eind van de negentiende eeuw. Een kleurrijke figuur.

Colorado Mills
Daarna gaan we nog even shoppen in de mooie shopping mall Colorado Mills. Chris koopt nog sportschoenen en ik een sport shirt. We willen onze conditie na deze wandelvakantie natuurlijk op peil houden. Ha ha.

Terugvlucht
Daarna naar het vliegveld. Daar gaat alles erg vlot. We mogen door naar een speciale rij, waar we heel snel door de beveiliging zijn. We weten niet waarom dat was, maar het ging sneller dan ooit. De vluchten verlopen goed. Wel een half uur vertraging in IJsland en een defect entertainment systeem tijdens de tweede vlucht. De bagage op Schiphol laat erg lang op zich wachten.

De vakantie was geweldig! Veel gewandeld en dit keer waren we meer 'off the beaten path'. Dat vonden we erg leuk en voor herhaling vatbaar!

De leukste plaatsjes waren voor ons Leadville, Crested Butte (toppertje qua gezelligheid en wat betreft wandelmogelijkheden!), Lake City, Creede, Silverton, Ouray en Telluride (ook een toppertje!). Het plaatsje Yampa vonden we leuk omdat dit zo echt 'rural America' is. De Flat Tops Wilderness was een echte verrassing. Het is daar prachtig en er zijn zo weinig toeristen. Ook buiten de Nationale Parken is er veel moois om van te genieten en het is er vaak een stuk rustiger.