• header2009 yellowstone

Dag 04 / Estes Park - Cheyenne

Cheyenne Frontier Days
We ontbijten ergens in Estes Park en rijden daarna naar Cheyenne. In Cheyenne zijn de Frontier Days en langs de snelweg staan borden die ons de weg wijzen naar een groot parkeerterrein. We parkeren daar de auto en worden met een school bus vervoerd naar het feestterrein van de Frontier Days. De Frontier Days is een jaarlijks terugkerend evenement in Cheyenne. Het duurt 10 dagen ergens in de tweede helft van juli. Er zijn concerten, kermisattracties, wild west shows, een indian village, marktkraampjes, fastfood kraampjes en... de grootste rodeo van de USA (The Daddy of 'em All).

Rodeo
Via internet hebben we kaartjes voor de rodeo besteld en die halen we eerst op. Dan gaan we naar het feestterrein. Het is er heel gezellig. We halen wat eten bij de fastfood kraampjes. Vooral de Spare Ribs zijn erg lekker. Daarna gaan we het stadion in voor de rodeo. Wat geweldig leuk is dat. De happening begint natuurlijk met het amerikaanse volkslied. Iedereen staan en de hand op het hart. Vervolgens een spectaculaire show van cowboys en cowgirls die met een enorme snelheid op hun paarden voorbij racen met de vlag in hun hand. Daarna de rodeo zelf. De meest moeilijke capriolen zoals calf roping, barrell racing, saddle bronc, bull riding en steer wrestling moeten worden volbracht. Het gaat er erg ruig aan toe en een paard raakt zwaargewond en wordt afgevoerd met een paarden ambulance (het paard Strawberry Fudge blijkt later overleden). Dat is wel de keerzijde van dit vermaak. Want vermaken doen we ons wel. Tijdens de rodeo kun je het stadion in en uit lopen om hapjes en drankjes te halen, waardoor het heel relaxed is.

Indian Village
Als we genoeg hebben gezien van de rodeo lopen we langs de marktkraampjes en bezoeken Indian Village. Daar krijgen we een demonstratie van indiaanse dansen. Het publiek wordt ook uitgenodigd mee te dansen. De aankondiging van de dansen is wat amateuristisch, maar de dansen zelf en de kleding van de indianen is indrukwekkend. Ook in Indian Village zijn kraampjes waar je souvenirs (vooral sierraden) kunt kopen.

Historic Plains Hotel
Vervolgens rijden we met de bus weer terug naar het parkeerterrein en gaan met de auto naar het Historic Plains Hotel, waar we een suite hebben geboekt. Het was heel erg lastig om een betaalbaar motel te vinden vanwege de Frontier Days. Aanvankelijk hadden we een simpel motel geboekt voor een véél te hoge prijs. Een maand voor onze reis ben ik nogmaals gaan zoeken en vond deze suite voor een betere prijs (voorwaarde was wel dat annuleren niet mogelijk was). Het andere motel werd geannuleerd en deze suite geboekt. Het Historic Plains Hotel ligt in het centrum van Cheyenne tegenover het historische Union Pacific Depot. Op het plein voor dit Depot wordt het Pancake Breakfast gehouden, waar we morgenochtend naar toe gaan.

's Avonds eten we lekker en gezellig in Sanford's Grub & Pub.

Overnachting: Historic Plains Hotel, Cheyenne (suite met 2 queen bedden en 1 double sofasleeper)

Klik hier voor de videorapportage van deze reis!