• header2009 yellowstone

Dag 12 / West Yellowstone - Grand Teton

Grand Teton
We vertrekken rond 9 am uit het Alpine Motel. Het was er goed toeven. We rijden door Yellowstone Park naar Grand Teton. We doen er best lang over. De weg naar Madison Junction is vanmorgen erg druk. We hebben wat files. Ook daarna gaat het natuurlijk niet zo hard door het park. Bij Grant Village stopen we even voor koffie en cookies. Daarna rijden we naar Colter Bay Village in Grand Teton. Onderweg hebben we nog meer oponthoud door wegwerkzaamheden. We passeren Lewis Lake en de noordzijde van Jackson Lake, waar we al wat bergen zien. We komen rond 1 uur aan. Er is een groot parkeerterrein, een grocery store, twee restaurants en een Visitor Center met een museum over indianen. In de omringende bossen staan de rustieke cabins. Er is ook nog een jachthaven en een campground.

Hike naar Heron Pond en Swan Lake
We bezoeken eerst het Visitor Center. We zijn nog niet binnen of het begint enorm hard te regenen. Het is echt noodweer. We bekijken daarom uitgebreid het Visitor Center en het indianen museum. Daarna gaan we eten in restaurant Ranch House. Het is nog steeds slecht weer dus we nemen de tijd en lunchen uitgebreid. Het is hier minder goed georganiseerd dan in de restaurants van Yellowstone. Het is er ook druk, want er zijn meer mensen het restaurant ingevlucht door de regen. Na de lunch checken we in. We hebben een royale 1-room cabin met drie double bedden. We laden onze spullen uit en wachten tot het weer iets beter wordt. We willen graag nog een wandeling maken. Om 4.30 pm is het weer wat opgeklaard en we gaan op weg, behalve Lucas die liever in de cabin blijft. We lopen naar de Hermitage Point trailhead en wandelen de Heron Pond en Swan Lake trail. Een prachtige wandeling (ca. 3 mijl) door bossen, langs de waterkant en door open velden. We zien veel bloemen. Enorm veel lelies in het water en ook een bever dam. Ook weer dieren: een hert, zwanen en kraanvogels (Sandhill Crane), die een heel karakteristiek geluid maken. In de verte zien we de bergen.

's Avonds blijven we in de cabin en eten wat makkelijks uit de koelbox.

Overnachting: Colter Bay Village, Grand Teton (1-room cabin voor 6 personen met 3 double bedden)

Klik hier voor de videorapportage van deze reis!