• header2009 yellowstone

Dag 13 / Grand Teton - Jackson

Jenny Lake
Bij de Grocery Store in Colter Bay eten we wat en laten we ook sandwiches inpakken voor de lunch. We zijn op tijd weg, want we willen voor de grote drukte bij het parkeerterrein zijn van Jenny Lake. Daar vertrekt de boot naar de andere kant van het meer. Er zijn nog genoeg parkeerplaatsen en we kunnen gelijk op de boot. Aan de andere kant van het meer begint de trail naar Hidden Falls en Inspiration Point. Een mooie wandeling, maar wel flink klimmen. Bij Inspiration Point genieten we van het uitzicht over Jenny Lake. Veel wandelaars gaan niet verder dan dit punt, maar we hebben de hele dag de tijd, dus we wandelen verder in de Cascade Canyon.

Hike door Cascade Canyon
Een schitterende hike, met links en rechts de stijle bergtoppen van Grand Teton. Hoe verder we lopen hoe rustiger het wordt. Het is mooi helder wandelweer en we genieten volop. Hier leven ook pika's. Ze zien er heel lief uit, een beetje muisachtig, maar groter. Ze zijn enorm in de weer met gras verzamelen. Actieve, beweeglijke beestjes en bijna altijd een bundeltje gras in hun bek.

We picknicken op een eilandje in het ondiepe riviertje. Heerlijk in het zonnetje. Daarna lopen we tot aan de splitsing (Cascade Canyon North Fork en South Fork). We hebben dan al zeker drie uur gewandeld, dus we keren weer om. Op de terugweg komen we nog een hert tegen op het pad. Joost ziet ook nog het gewei van een moose boven de bosjes uitsteken, Helaas komt de moose voor ons niet meer tevoorschijn. Het is een prachtige wandeling. De schoonheid van Grand Teton is verrassend.

Moose
Het is al ver in de middag als we met de boot Jenny Lake weer oversteken. We gaan op weg naar Jackson. Onderweg zien we ineens wat auto's stoppen. Er loopt een vrouwtjesmoose vlakbij de weg in de bosjes. Gelukkig, toch nog een moose gezien! Mooi groot beest. Via de Moose Wilson Road rijden we verder naar Jackson.

Jackson
Jackson is een leuk toeristisch plaatsje met een parkje in het centrum. Vier bogen gemaakt van hertengeweien geven toegang tot het park. Leuk om even door het plaatsje te lopen en wat winkeltjes te bekijken. We slapen in de Ranch Inn en vragen aan het meisje bij de balie wat een leuk restaurant is in Jackson. Ze raadt ons de Teton Thai aan. We lopen er heen en het is druk en heel gezellig daar. Het terras is vol en we wachten er even. Dan komt er een tafeltje vrij en kunnen we plaats nemen. Ze hebben geen drankvergunning, maar we mogen wel eigen drank meenemen. We hebben wel trek in een wijntje en terwijl wij de kaart bestuderen en alvast wat fris bestellen gaat Joost een fles wijn kopen. Even later is hij alweer terug (snel gevonden). We eten erg lekker en heel gezellig bij deze Thai. Een aanrader.

Overnachting: Ranch Inn, Jackson (2 standard rooms met elk 2 queen bedden)

Klik hier voor de videorapportage van deze reis!