• 2018 header7

Dag 02 / Salt Lake City - Pinedale

Na drie uurtjes diepe slaap brengen we de rest van de nacht door met afwisselend wat praten en toch nog wat lichte hazeslaapjes. Om vijf uur zijn we echt klaarwakker. We herschikken de bagage. In de ontbijtzaal is al wat bedrijvigheid en iets na zessen kunnen we er terecht. Lekker, we hebben nu wel trek in een ontbijtje.

Naar Pinedale (WY)

We rijden vandaag naar Pinedale, Wyoming. De eerste stop is de Walmart in Evanston. Gisteren in het vliegtuig had ik al een lijst gemaakt. Handig. We kopen hier ook bearspray. De route naar Pinedale is leuk. Eerst de bergen, daarna sagebrush desert met heuvels en rotsen. Cowboy landschap. Veel pronghorns. Als we rond het middaguur in de buurt van Pinedale komen zien we de besneeuwde bergtoppen van de Wind River Range in de verte.

Skyline Scenic Drive

We rijden eerst hoog langs Fremont Lake over de prachtige Skyline Scenic Drive naar Elkhart Park in the Bridger-Teton National Forest. Prachtige uitzicht over het meer en in de verte de Wind River Range. Langs de weg veel zonnebloemen en lupines.

Bij Elkhart Park eindigt de weg. We zijn op 2850 meter hoogte. Er is hier een klein Visitor Center met een picknicktafel en iets verder een groot parkeerterrein. Vanaf deze trailhead vertrekken veel backpackers voor meerdaagse tochten door de bergen. Er staan behoorlijk wat auto’s, maar we zien maar een paar anderen. Erg rustig hier. We gaan eerst wat lunchen aan de picknicktafel tussen de bloemetjes. Heerlijk hier. We lopen daarna nog even binnen in het Visitor Center en praten wat met de vrouw die er werkt. Ze is verbaasd dat ik informatie heb over een wandeling die de locals eigenlijk geheim willen houden. Hij staat op geen enkele officiële site vermeld. Chris moet lachen. Hij weet dat ik graag internet afstruin voor bijzondere plekjes. De gps track had ik geloof ik gevonden op een duitstalige blog.

Hike Sacred Rim

We lopen naar de trailhead van de Pole Creek Trail. Hier begint de wandeling. We lopen door een prachtig open naaldboombos met veel bloemetjes. Bij een onopvallende splitsing zonder bordjes slaan we links af. Dit zou de trail moeten zijn. En jawel, na 3 kilometer stijgen (100 meter hoogteverschil) komen we bij de Sacred Rim. Wow, wat een fantastische plek. We begrijpen meteen waarom er niet teveel ruchtbaarheid wordt geven aan dit juweeltje. We staan honderden meters hoog op een rim met her en der grote rotsblokken. Recht onder ons een aantal meren, daarachter steile rotswanden en daarachter de fantastische besneeuwde toppen van de Wind River Range. Wat een schitterend uitzicht! En wat een afgronden. Ik krijg er spontaan hoogtevrees van. Je kan hier heel diep vallen. We zijn er helemaal alleen. Echt mooi! Een heerlijke plek om van te genieten op een van de grote plattere rotsblokken.

Na een half uurtje lopen we weer naar beneden. Rond vier uur zijn we weer bij de auto. Op de terugweg stoppen we nog bij een van de mooie viewpoints over Fremont Lake.

BBQ bij Fremont Lake

We slapen in de Gannet Peak Lodge. Een hele prettige kamer en een zeer vriendelijke ontvangst. We willen graag barbequen en de man geeft ons een plattegrond van Pinedale waarop hij aangeeft waar dat mogelijk is. We houden even rust en rijden daarna naar de picnic area bij Sandy Beach (Fremont Lake). Ook alweer zo rustig hier. We bakken een lekkere steak en grillen ook flink wat worstjes. We eten er een paar en bewaren de rest voor morgen bij de lunch.