• 2018 header7

Dag 06 / Yellowstone - Silver Gate

We ontbijten in het cafetaria van Lake Lodge. Een stevig ontbijt, want we willen de ambitieuze hike naar Avalanche Peak doen. Mount Avalanche is de hoogste berg in Yellowstone. Vanaf de trailhead is het 650 meter klimmen over een afstand van slechts 4 kilometer. Een erg steile hike dus.

Hike Avalanche Peak

We starten om 8.10 am met de hike. De eerste helft van de hike gaat steil omhoog door het bos. Prettig, want het is lekker koel en de bloeiende bloemetjes zijn leuk. Ik probeer zoveel mogelijk een langzaam, maar vast ritme aan te houden. Hoe steiler, hoe kleiner de stapjes, maar wel steeds hetzelfde ritme. Dat werkt best goed. Dan komen we boven de boomgrens. Wow, wat een uitzichten. Zelfs Grand Teton zien we in de verte liggen. We krijgen hier energie van en zo klimmen we gemotiveerd weer verder. De laatste honderd meter stijgen zijn zwaar. De top lijkt zo dichtbij, maar toch is het nog flink zwoegen.

En dan zijn we boven. Het is 10.40 am. We hebben er twee-en-een-half uur over gedaan. Wat een machtig mooi uitzicht rondom. Helemaal te gek. Het is helder weer en de sneeuw op de bergen maakt het extra fraai. Er zijn op de top mooie muurtjes van stenen gebouwd om je te beschutten voor de stevige wind. Mooie plek om te genieten en wat te snacken. We praten kort met een ander gezelschap. Ze maken een fotootje van ons. Wat een mooie plek is dit!

De afdaling vergt ook de nodige concentratie. We zijn hier zooo blij met onze stokken. We zouden niet meer zonder kunnen. Om 1 pm zijn we weer bij de auto, moe maar heel voldaan!

Cody

We verlaten Yellowstone via de east entrance en rijden naar Cody. Leuke route. In Cody gaan we naar de Walmart. Hier is ook een Subway, waar we een tuna sandwich delen. Die smaakt heerlijk na zo’n sportieve inspanning. We hebben in de auto een boodschappenlijstje gemaakt, die we keurig afwerken.

Chief Jospeh Scenic Byway

Vervolgens rijden we via de Chief Jospeh Scenic Byway naar Silver Gate. Wat een prachtige weg met die groene bergen, riviertjes en grillige rotspartijen. Volop genieten!

Silver Gate

In Silver Gate slapen we twee nachten in een cabin met keukentje. Chris steekt de barbecue aan (aluminium bakje met kolen), ik maak de salade. Binnen no time hebben we een lekkere maaltijd klaargemaakt. Na het eten nog even internetten voor het winkeltje van de cabin verhuurder (de enige plek waar wifi is). Daarna vroeg slapen.